۱۳۸۹ خرداد ۵, چهارشنبه

واکنش به یک تهاجم

روی بروی کامپیوترت می نشینی و دلواپسی.لحظه به لحظه سایت خبری را مرور می کنی .هر پنج دقیقه به بی بی سی سرک می کشی.فیس بوک را زیر و رو می کنی.وبلاگ ها را باز می کنی ولی آن خبر که ترا آرامش بدهد کمتر بدست می آوری.
همه اش از زد و خورد،انتحار،کوچی،تنشهای سیاسی و.......................حرف می زنند.
بهسود امروزها فکر خیلی ها را بخود مشغول ساخته.هرکس مطابق روحیه و سلیقه اش به ان می پردازد.جوانان فیس بوکی خیلی بیش از حد احساساتی اند.
با خودت فکر می کنی آیا این راه مبارزه است؟آیا ما با این کار خود به بهسودی ها خدمت می کنیم؟
فکر نکنم ما با وحشی خطاب کردن کوچی به راه حل این معضل برسیم و بنظر نمی رسد با فحش و ناسزا به نقطه پایان برسیم.
این بحران یک شبه به وجود نیامده که یکروزه حل شود.ریشه های این فاجعه خانمانسوز در اعماق تاریخ نفوذ دارد.اگر به تاریخ برگردیم می بینیم ما ازاین فجایع کم ندیدیم. پس بیایید کمی با تعقل و به دور از احساسات بیندیشم و ببینیم از چه راهی می شود این بر این بحران فایق امد که کم ترین هزینه را برای ما داشته باشد.
درست است که جوانان ما احساس سرخوردگی می کنند و این بحران احساسات خیلی ها را جریحه دار ساخته است ولی این راهش نیست.
به نظر شما چه راهکارهای می تواند بر این بحران نقطه پایان بگذارد؟

۳ نظر:

ناشناس گفت...

دوست عزیز مردم ما نه توان احساساتی شدن برایشان مانده و نه خشونت و زورگویی کدام جاذبه خاص برای مردم ما دارد ، بلکه وقتی یک کسی آمد و خانه و دارای شانرا با آتش کشید اطفال شانرا کشت مال شانرا چور کرد مردم از مجبوریت هم که شده دست با دفاع میزنند . کاش ان دوستانی که بعد از سال ها به کشور های همسایه و یا غربی بسر بردن حالا لاف روشنفکری میزند و راهکار برای مردم ارایه میکنند واقعن درک درست از مساله داشته باشند . جناب عالی این مساله فقط یک مساله حقوقی نیست که چند تا کاکلی و درشی پوش را جمع کنید تا برایش متن نویسی کرده چند تا واژه ایرانی تقدیم هموطنان ما کنند . ماشالا جناب عالی که روشنفکر تشریف دارید بفرماید یک سری به نشریات و روزنامه های خارجی بزنید از روابط و معاملات پشت پرده بین هموطنان پشتون و دولت فعلی با خبر شوید آیا میفهمید که سکوت مرگبار رسانه ها در خارج و داخل و بیتفاوتی سازمان های بین المللی چه معنا میدهد ؟ اگر تا باحالا این مساله را درک نکردید لطفآ هچ دنبالش نگردید و نه هم کسی را مشواره بدهید که چه کار کند یا نکند چون با این کار تن فقط وقت مردم را تلف میکنید کمک را که بگذار جایش . حد اقل کاری که میتوانی اینست که کاری که مردم میکند دقیق دنبال کن درک کن و نتایجش را در آینده ببین و با نظر خود تطبیق بده ،،واسلام

مهدی گفت...

آقای ناشناس نظر جالب را مطرح کرده اند ولی به نظر می رسد وحشی خطاب کردن که نویسنده آنرا مطرح کرده مربوط به روشنفکران باشد نه آن مردم که بقول شما حوصله همه چیز را از دست داده است.
من با شما موافقم که روشنفکران برای کسی نسخه بپیچد ولی درحین حال ما زیادتر هم احساساتی برخورد می کنیم

زهره گفت...

سلام بر آقای پویش
داری کم-کم فعال میشی.موفق باشی.