۱۳۸۹ آبان ۲۳, یکشنبه

سُو! دوستت داریم

خانم سو سال 1990
خانم آنگ سان سو کی، رهبر مردمی میانمار یا همان برمه سابق پس از پانزده سال زندان و حصر خانگی آزاد شد. خانم سو یک روز بعد از آزادی اش با هوادارانش صحبت کرد و گفت که به حاکمیت قانون و حقوق بشر باور دارد.او گفت که اگر هنوز خواهان تغییر هستید، باید راه درست را انتخاب کنند.او خطاب به هوادارنش گفت: " امید را از دست ندهید."

خانم سو دخترِ جنرالی است که موفق شد استقلال برمه را بدست آورد. آنگ سان سوچی در دهه نود درحالیکه حزب اش پیروز انتخابات شده بود توسط نظامیان اول زندانی و پس از آن حصر خانگی شد.خانم سو بخاطر تلاش بیوقفه اش برای حاکمیت دموکراسی و حقوق بشر جایزه صلح نوبل را هم بدست آورده است.

خانم سو پس از آزادی از حصر خانگی
او حال 65 سال دارد، زندان چین و چروک صورت اش را زیاد تر کرده است ولی در اراده اش برای تثبیت دموکراسی خللی وارد نکرده است. از صحبت هایش پیداست که او همچنان مصصم برای حاکمیت قانون و تامین حقوق بشر خواهد جنگید.

شاید او قهرمان عصری باشد که گفته میشود عصر قهرمان پرستی بسر آمده است. او ثابت کرد که درکشوری که میانگین عمر مردمش خیلی کمتر از سن و سال فعلی اش میشود، به ارزش ها باورداشت و برایش قربانی داد. او سالها عمرش را به امید روزی سپری کرده است که شاهد دموکراسی درکشورش باشد. او بدون شک نماد مقاومت دموکراتیک و مبارزه برای تغییر در کشورهای درحال توسعه است. 


۶ نظر:

Danesh گفت...

سلام آقای پویش !
برای رشد و پیشرفت افغانستان باید تلاش کرد . اگر کشور ما هم چند مسئول دلسوز میداشت ،وضع ما اینگونه نبود!
محمد تقی دانش
وبلاگ قانون و عدالت در زندگی
www.qanonmandi.blogfa.com

Shaharzad گفت...

بانو سو الهام بخش و امید آفرین است.

جمیله جویا گفت...

سلام استاد محترم!
زیبا بود. قلمت همیشه سبز باشه.

ناشناس گفت...

ما هم سیما سمر را داریم که تلاش نرم میکند و هدف اش مشابه آن سان سوکی است.

547 گفت...

پویش گرامی سلام... قشنگ بود.
اگر دموکراسی، ازادی، حقوق و عدالت هنوز به خودش امیدوار است دلیلش پایداری چنین انسانهای است. ولی جای تاسف که دنبا فقط به عنوان سمبل و نماد به اونها نگاه میکنند.

I'm update toooooooooo

hussin bakhsh گفت...

پویش ادرس ویب لاگ ما را اشتبا لینک کردی اصلاح نماید