۱۳۸۹ شهریور ۱۵, دوشنبه

حامد به جرم آگاهی دهی به استقبال مرگ رفت

حامد نوری یکی دگر از خبرنگاران و معاون انجمن خبرنگاران افغانستان شامگاه دیشب به شکل فجیعی باضربات چاقو در کابل به قتل رسید. او سالها به عنوان مجری در تلویزیون ملی کار کرده بود. بامرگ آقای نوری شماره خبرنگاران کشته شده در زمان ریاست جمهوری آقای کرزی به عدد بیست و چهار می رسد.
مطبوعات در هر جامعه ای جایگاهی رفیع داشته و از آن جهت که در فاکتور های میزان آزادی های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی هر کشوری ، نوع نگاه حکومت ها به مطبوعات تاثیر تنگاتنگی دارد ؛ همواره در مقایسه کشورها به لحاظ نوع آزادی های سیاسی و مدنی همیشه از مطبوعات به عنوان یک معیار و ملاک سخن به میان می آید. تهدید، ارعاب و قتل یک خبرنگار تهدید جامعه ی باز بوده و هشدار جدی به مسئولان یک کشور است.

دولت باید هرچه سریع تر تلاش کند تا در زمینه ی امنیت خبرنگاران گام های موءثر بردارد و تحقیقات جدی در مورد این گونه فجایع براه اندازد تا عاملان اینگونه قتل ها را شناسایی کند و به پنجه ی قانون بسپارد.

فقدان حامد نوری را به  فامیل و اهالی خانوادهء مطبوعات افغانستان تسلیت می گویم و برای آقای نوری که عمری را در جهت آگاهی دهی مردم اش سپری کرد، آرامش جاودان آرزو می کنم.

هیچ نظری موجود نیست: