۱۳۸۹ خرداد ۱۷, دوشنبه

آن دو راکت

وزیر داخله پس از یک دوران نسبتن موفق در وزارتهای انکشاف دهات، معارف و عملکرد نه چندان خوب در وزارت داخله کنار رفت و یا بهتر بگویم کنار زده شد. امرالله صالح هم که دوسال در برابر فشارهای بی وقفه و گاز انبوری مقاومت کرده بود، دوام نیاورد.

ظاهرن دلیل استعفای آنان کمکاری در برگزاری مجلس مشورتی و اصابت راکت ها درنزدیکی خیمه عنوان شد ولی به باور کارشناسان مسایل افغانستان این امر نمی تواند استعفای آنان را توجیه کند. اگر کنفرانس آقای صالح را دیده باشید، می توانید حرف های پشت پرده را از خطوط و چین های پیشانی آقای صالح بخوانید. و گفته های ایشان هم همین را مهر تایید می زند.
به نظر می رسد این دو از اولین قربانیان جرگه مشورتی بودند و ممکن است در روزهای آینده تحولات دگری در راه باشد.
 باید انتظار کشید که آقای کرزی پس از بازگشت از ترکیه کی ها را به وزارت نامزد می کند و آیا آقای اتمر در جمع آنان خواهد بود یانه؟ آقای امرالله صالح چطور؟ آیا این ختم ماموریت آقای صالح بود ویا از تجربه گرانبهای او در بخش های امنیتی استفاده خواهد شد.
آیا عملیات قندهار که از آن به عنوان کلید قتح افغانستان پنداشته می شود، بالاخره صورت می گیرد ویا اینکه این مسئله هم به گل روی برادران ناراضی بخشیده می شود تا آنان با خیال راحت در آنجا جولان دهند و عملیات خود را ازآنجا سازماندهی کنند
روزهای آینده آبستن حوادث زیادی خواهد بود باید دید و منتظر پاسخ به این سوالها باشیم.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

خانه تکانی های آقای کرزی ادامه دارد.ولی با اتمر چرا؟

ناشناس گفت...

رضا
ایکاش این استعفاها واقعی بود