۱۳۹۳ آذر ۲۰, پنجشنبه

و اما سرگذشت خانم پا برهنه و شهرآشوب کابل..

فکر میکردم شاید داستان خیلی زود بسته میشود و هرکس راه خود را میگیرد. هفته ی دوم است ملت درمورد دختری پا برهنه که در یکی از نواحی کابل دیده شده است, حرف میزنند. دیری نگذشت که از شبکه های اجتماعی به وبلاگها و ویبسایت بی بی سی هم سرایت کرد. هرکسی از ظن خود درمورد این دختر تبصره میکند. انگار گمانه زنیها تمامی ندارند و این قصه ناتمام مجبورم کرد تا من هم چیزهایی را که درمورد آن دختر شنیده ام, در اینجا بنویسم. یکی از دوستان ام داستان زیر را برایم تعریف کرد و مصرانه میگفت که با دیدن عکس او را شناخته است. شاید نهادهای مدنی و دگر انساندوستان به کمک ایشان بشتابند و این خانم را نجات بدهند.

در گرما گرم دست به دست شدن تصویر آن خانم در شبکه های اجتماعی, دوستی آمد و گفت که من آن دختر را میشناسم و ادامه داد که من نخواستم چیزی بنویسم زیرا ممکن بود حساسیت بوجود بیاید و از من خواست تا در مورد بنویسم. "دختر از ولایات غربی کشور است  و با مردی عروسی میکند و می آید کابل. بعد از مدتی بنا به دلایلی مرد دختر را طلاق میدهد. بعد از طلاق کابل میماند و  مدتی  بعد با مرد دگری ازدواج میکند, آن مرد هم بعد از مدتی او را رها میکند. دختر از بی کسی و بی نوایی دچار اختلالات روانی میشود و حتی بعضی شبها در اتاق پولیس میخوابد." دوستم میگفت که این خانم در نزدیکیهای خانه شان بوده و خیلی اوقات با لباس و سر وضع کثیف گشت و گزار میکند, دلیل اش هم جلب توجه نکردن است ولی بقول همین دوست بی خانه و کاشانه بودن, کار خود را کرده است و به احتمال زیاد ممکن است معتاد به مواد مخدر هم شده باشد. شهر بی سر و ته مثلِ کابل برای خانم تنها و بی پناهی مثل ایشان, درست مثل" The walking death" یا شهر مرده های متحرک میماند. حالا اگر داستان این باشد, این خانم نیاز به حمایت مبرم دارد و نیازمند همکاری فوری است.

امیدوارم نهادهای مدنی و مسئولین مربوط به جستجوی این خانم بپردازند و ایشان را از چنگال گُرگهای خطرناک شهر نجات دهند. این خانم سخت نیازمند همکاری و حمایت است. دوستان و کسانیکه در کارته چهار و سه زندگی میکنند, امیدوارم به ایشان کمک کنند و این خانم را از مهلکه موجود نجات دهند.

۱ نظر:

نسیم فکرت گفت...

سلام دکتر پویش

آری احتمالش هست. ولی من فکر می کنم کسانی که عکس از این دختر گرفته و در فضای مجازی نشر کرده اند با این دختر آشنایند و عمدا این کار را کردند. هیچ یکی از این تصاویر از روبرو نیست. این اندکی تامل برانگیز است. نتکه دیگر اینکه شاید این هم از همان خانم های باشند که ظاهرا می خواهند اداهای فیمیزم دربیارند. چند وقت پیش یک دختر قلمبه در یکی از محل های سیاه نشین نیویورک این کار را کرد. هدف اون بیشتر تحت تاثیر نفرتش نسبت به سیاه ها قرار گرفته بود ولی ظاهرا می خواست توجه جلب کند.