۱۳۹۰ شهریور ۱۹, شنبه

یازدهم سپتامبر

          از یازدهم سپتامبر خیلی زیاد گفته و شنیده ایم.در زندگی شخصی من اما، یازدهم سپتامبر نقش پُر رنگی داشت. شاید برای خیلی از جوانان افغانستان همینگونه بوده است. امید به زندگی بهتر در دنیای پس یازدهم سپتامر در من جوانه زد. حس میکنم اگر یازدهم سپتامبر اتفاق نمی افتاد شاید من حالا مهاجری بیش نبودم و باید با شهروند درجه دو بودن در یکی از کشورها کنار می آمدم و با بی میلی زندگی ام جریان پیدا میکرد هرچند هنوز هم  آینده خیلی روشن نیست ولی حس خوبی دارم.

        معتقدم افغانستان پس از طالبان بمراتب جای بهتری برای زیستن است هرچند با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم میکند، هرچند خبر انتحار تیتر روزمره ای رسانه است، ممکن است مردم هنوز از مشکلات اقتصادی و نبود کار رنج ببرند، ممکن است مشکلات سیاسی دامنه داری وجود دارد و فساد در ادارات دولتی و غیر دولتی بیداد میکند و دهها مشکل دگر...ولی باوجود تمامی این مشکلات افغانستان پسا طالبان بمراتب جای بهتری برای زیستن است. بی بی سی نوشته خوبی راجع به همین مناسبت در سایت اش نشر کرده میتوانید اینجا بخوانید.

۲ نظر:

Random Tribune گفت...

نکته بسیارجالبی رایادآورشدید آقای پویش. بنده هم میخواستم یک مطلبی رانوشته کنم امابخاطریکه وضعیت فعلی محیط که من هستم چندان ایجاب این بحث هارا نمیکند. فلهذا صرف نظرکردم. دقیقا"که یازدهم سپتامبربرای اکثرجوانان، نه تنهاجوانان بلکه اکثریت مردم یک "گل خیر" شدویک تغییرقابل ملاحظه رابجاگذاشت.

بابک گفت...

وبلاگ جالبی دارید.چه خوب می شد که نظر خود را در مورد 11 سپتامبر می گفتید که آیا توطئه ی آمریکایی ها بود یا واقعا کار القاعده بود.خوشحال میشم به وبم بیایید و منو لینک کنید.منم شمارو لینک خواهم کرد.با تشکر فراوان