۱۳۹۳ اسفند ۲۹, جمعه

به پیشواز بهار

زمستان رخت اش را بر میچیند وطبیعت پوست می اندازد. سبزه ها با اطمینان از شکست لشکر سرما و برف سر از خاک در می آورند. برف مسافری سپید بختی است که تن پوش رنگارنگ  و سبز گل و گیاه را برای طبیعت به ارمغان می آورد. برف سخاوتمند و بخشنده, شِگِفت انگیز و جادویی و  بالاخره منبع جوش و خروش و بالندگی دریاها و گیاهان است. برای دهقانها برف بیشتر نشانه ی محصول بیشتر است. زمستان پیام آور بهاران است و بهار مبدأ زندگی و شادابی؛ به گیاه رسم زندگی و  بالندگی می آموزد, به حیوان خون گرمی و به انسان رسم بخشندگی, تغییر و بالندگی.

نوروز پیام آور فصل جدید, آغاز نو و پیروزی زنده گی بر نگون بختی است؛ نوروز نماد تحرک و پویایی است؛ نوروز به کالبد بیجان طبیعت  شلاق خورده از زمستان, نهیب خیزش میزند و روح تازه ی به کالبد طبیعت میدمد.

نوروز را پاس میداریم زیرا نوروز, رسم زندگی می آموزاند. قاصدک سرزندگی و زیبایی است. پیام آور بخشندگی است؛ زندان سرد و سخت جان طبیعت را تسخیر میکند و درس رهایی, آزادگی و زندگی می آموزد.  خوب است یاد بگیریم که بخشنده باشیم؛ که مِهر بورزیم. بیاموزیم تحرک و پویایی را؛ خلاقیت و نوآوری را. لباس تیره و تار نهاد خود را به لباس رنگارنگ و سبز انسانی آراسته کنیم. انسانِ دگر باشیم؛ انسان بخشنده و بخشاینده.  که کینه و نفرت را دور بریزیم. که اشتباهات دگران را با اشتباه دگر پاسخ ندهیم. مثل یک سبزه تمرین رویش کنیم و آغاز دوباره؛ آغاز بی آلایش و منزه از پلیدی و پَلشتی.

سال جدید, رستاخیر طبیعت و نوروز بر همگان مبارک!

امیدوارم با الهام از خیزش طبیعت,  بجنبیم  و زندگی نوی را پیریزی کنیم. انسانِ بهتر باشیم؛ پوینده تر, هدفمند تر و بخشنده تر. انسان متفاوت از سال پار باشیم. "زمستان میرود و روسیاهی به ذغال میماند".  امیدوارم   در فردای این روز ذغال نباشیم. برای تک- تک شما دوستان خوب ام شادابی, سرزندگی و موفقیت آرزو میکنم. بهاری و سرسبز باشید. امیدوارم سال جدید خورشیدی, پایانی باشد بر زمستانهای متمادی وطنم؛ پایانی باشد بر زخمهای بی پایان, جنگ و خونریزی, فلاکت و بدبختی, آواره گی و دربدی. و آغازی باشد برای صلح و آشتی, برادری و برابری, عدالت و انصاف و ندایی رسا باشد برای بیداری وجدان های خفته.